De l’11 de setembre al 5 d’octubre de 2023
Modalitat
Curs online de 20 hores. 4 setmanes. 8 sessions de 2 hores on-line + tasca final.
Període
De l’11 de setembre al 5 d’octubre de 2023.
Coordinació i organització
- Joaquim Montañés, Lidia Galí, CEFIRE Artísticoexpressiu
- Javier Marzal Felici, Universitat Jaume I
- Càtedra RTVE-UJI “Cultura Audiovisual i Alfabetització Mediàtica”
- Consell de l’Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACV)
Docents
- Shaila García Catalán
- Javier Marzal Felici
- José Antonio Palao Errando
- Roberto Arnau Roselló
- Aarón Rodríguez Serrano
- Victoria Tur Viñes
- Raúl Rodríguez Ferrándiz
Objectius
- Conèixer i analitzar aspectes estètics, expressius i tècnics dels mitjans de comunicació, per tal d’interpretar els productes visuals i audiovisuals.
- Valorar la importància dels missatges visuals i audiovisuals dels mitjans de comunicació de massa en la societat actual i mostrar una actitud crítica.
- Conèixer els processos per accedir, analitzar, avaluar i crear missatges dels mitjans de comunicació en una varietat ampla de formes.
- Dotar del coneixement crític sobre els mitjans de comunicació en general i aconseguir així una mirada crítica i reflexiva.
- Utilitzar estratègies per qüestionar-se sobre els missatges que la ciutadania mira, veu i llig als mitjans.
- Donar eines per transformar el procés de consum de mitjans de comunicació en un procés actiu i crític. amb l’objectiu de detectar propaganda, censura i prejudicis en els mitjans.
Continguts
- El coloreado de fotografías y films en la era de la posverdad digital. Reflexiones sobre el uso del B/N en el contexto de la desinformación.
- Intertextualidad.
- La enunciación visual.
- La crisis financiera de 2008 en el audiovisual contemporáneo.
- Voces femeninas en el cine español contemporáneo.
- El discurso documental contemporáneo.
- La imagen publicitaria.
- La desinformación y las fake news.
Finançament
Proyecto de investigación “Alfabetización mediática en los medios de comunicación públicos. Análisis de estrategias y procesos de colaboración entre medios e instituciones educativas en Europa y en España” (AMI-EDUCOM), con código PID2022-13884NB-I00, bajo la dirección de Javier Marzal Felici y Roberto Arnau Roselló, financiado por Plan Nacional de Investigación del Ministerio de Ciencia e Innovación y la Agencia Estatal de Investigación, para el periodo 2023-2026.