Curs Cinemaula. Alfabetització mediàtica i Cultura audiovisual (Segona part)

De l’11 de setembre al 5 d’octubre de 2023

Modalitat

Curs online de 20 hores. 4 setmanes. 8 sessions de 2 hores on-line + tasca final.


Període

De l’11 de setembre al 5 d’octubre de 2023.


Coordinació i organització

  • Joaquim Montañés, Lidia Galí, CEFIRE Artísticoexpressiu
  • Javier Marzal Felici, Universitat Jaume I
  • Càtedra RTVE-UJI “Cultura Audiovisual i Alfabetització Mediàtica”
  • Consell de l’Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACV)

Docents

  • Shaila García Catalán
  • Javier Marzal Felici
  • José Antonio Palao Errando
  • Roberto Arnau Roselló
  • Aarón Rodríguez Serrano
  • Victoria Tur Viñes
  • Raúl Rodríguez Ferrándiz

Objectius

  • Conèixer i analitzar aspectes estètics, expressius i tècnics dels mitjans de comunicació, per tal d’interpretar els productes visuals i audiovisuals.
  • Valorar la importància dels missatges visuals i audiovisuals dels mitjans de comunicació de massa en la societat actual i mostrar una actitud crítica.
  • Conèixer els processos per accedir, analitzar, avaluar i crear missatges dels mitjans de comunicació en una varietat ampla de formes.
  • Dotar del coneixement crític sobre els mitjans de comunicació en general i aconseguir així una mirada crítica i reflexiva.
  • Utilitzar estratègies per qüestionar-se sobre els missatges que la ciutadania mira, veu i llig als mitjans.
  • Donar eines per transformar el procés de consum de mitjans de comunicació en un procés actiu i crític. amb l’objectiu de detectar propaganda, censura i prejudicis en els mitjans.

Continguts

  • El coloreado de fotografías y films en la era de la posverdad digital. Reflexiones sobre el uso del B/N en el contexto de la desinformación.
  • Intertextualidad.
  • La enunciación visual.
  • La crisis financiera de 2008 en el audiovisual contemporáneo.
  • Voces femeninas en el cine español contemporáneo.
  • El discurso documental contemporáneo.
  • La imagen publicitaria.
  • La desinformación y las fake news.

Finançament

Proyecto de investigación “Alfabetización mediática en los medios de comunicación públicos. Análisis de estrategias y procesos de colaboración entre medios e instituciones educativas en Europa y en España” (AMI-EDUCOM), con código PID2022-13884NB-I00, bajo la dirección de Javier Marzal Felici y Roberto Arnau Roselló, financiado por Plan Nacional de Investigación del Ministerio de Ciencia e Innovación y la Agencia Estatal de Investigación, para el periodo 2023-2026.